[O1] [Rozwiązany] Nagły spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jare44
    Classic
    • 2011
    • 19

    [O1] [Rozwiązany] Nagły spadek mocy

    ...
  • Karql
    L&K
    • 2010
    • 1124

    #2
    [O1] [Rozwiązany] Nagły spadek mocy

    Cześć Koledzy

    Jechałem wczoraj normalnie do Krakowa wszystko pięknie, w pewnym momencie zjeżdżam z górki dodaję gazu i praktycznie zero reakcji. Od tego momentu auto w ogóle nie chce się wkręcać na obroty rano jak ruszyłem to nie mogłem praktycznie powyżej 2k wyjść, dopiero jak już chwile poczekałem i doszło do 2.5 to tak jakby ciut przetkało i było lepiej, ale dalej mam wrażenie, że połowa mocy uciekła.

    Raczej wiem co się stało, ale chce się utwierdzić w przekonaniu. Jakiś czas temu zaobserwowałem, że koło prawego przedniego koła (mam trochę pęknięte nadkole) pojawił się olej. To tam jedyna możliwość, że turbina zaczyna padać i rzuca olejem na intercooler. Później tak jakby to ustąpiło w miarę. Po ostatniej wymianie oleju na 6k km dolałem 0.5l i to jeszcze przeszedłem z 5w50 na 5w40 + zrobiłem płuknake liqui molly to chyba znowu nie jest dużo.
    Jak zobaczyłem ten olej to już wiedziałem, że szykuje się wymiana turbiny tylko się zastanawiam teraz czy to ona już całkiem padła (jeszcze słychać, że coś tam gwiżdże) czy jest taka możliwość, że intercooler zapchał się olejem i tak blokuje przepływ powietrza...
    Wolałbym w sumie tą drugą opcję, bo bym go wyczyścił to jeszcze miałbym więcej czasu, żeby bez stresu odłożyć na nowe turbo

    Jeszcze takie pytanie czy jak będę szukał nowej turbiny (jak już zmieniać to wsadzę od arl-a) to szukać używki czy po regeneracji np. takiej: http://moto.allegro.pl/turbina-turbo...538628718.html

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

    -> MOJA SKODA <-

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      z tego co opisujesz to nie jest raczej turbina i nie ma takiej mozliwosci zeby olej zapchał icka bo wszesniej by zasałby ten olej i by sie rozbiegł do kosmicznych obrotów .jak dla mie to poinienes zaczac od sprawdzenia filtra paliwa i powietrza czy nie sa zapchane czasmi sie sie zdarza ze silnik zaciagnie jaka reklamówke przez wlot poietrza i zapcha dolot jesli filtry sa ok to podepnikj vaga i zczytaj błedy i zrób logi z przepływki i doładowania .zawsze bedziesz miał slady oleju w dolocie a jesli olej wycieka na łonczeniach miedzy turbo i kolektorem to swiadzy o drobnych nieszczelnosciach układu.
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Karql
        L&K
        • 2010
        • 1124

        #4
        german81, dzięki kolego

        Filtr powietrza sprawdziłem to nie jest to... Paliwa niestety nie mam jak sprawdzić, bo tutaj w Krakowie praktycznie nie mam narzędzi Jest w ogóle taka możliwość, że auto normalnie jeździ i przez filtr paliwa, by przestało?

        Tak samo czy jest możliwość, żeby auto złapało jakiś błąd i przez to tak słabo jeździło - żadna kontrolka się nie świeci...

        Dzień wcześniej wymieniałem serwo, ale to przecież nie ma wpływu, na chwilkę tylko odpaliłem bez podłączonej przepływki, bo zacząłem rozbierać i chciałem przejechać, ale to dosłownie pół minutki, zresztą jak coś to by rzuciło chyba błąd od razu a nie po 100 km.
        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

        -> MOJA SKODA <-

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          w poprzednim aucie jak wytrąciła sie parafina w filtrze tez nie miał mocy a silnik normalnie pracował .jeszcze mozesz sprawdzic wszyskie wezyki podcisnieniowe bo moze którys spadł i nie masz podcisnienia do sterowania turbiny.a co do błedów i cheka to mozesz miec błąd a czek sie nie nie zapali . a nastepna kwestia jest czy wogle masz lamke na desce od usterki silnika bo jesli nie to sie nie zapali tylko czasami sie zdarza ze lampka od swiec zaczyna migac .a padnieta rzepływka to moze byc zbiek okolicznosci wiec jak pisałem wczesnej naj lepiej jak podłoczysz sie i sprzwdzisz błedy i zrobisz logi moze to cos wniesie nowego bo tak to wrurzenie z fusów
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Wpisz w szkajkę "notlauf" sporo jest tego.

            Komentarz

            • Karql
              L&K
              • 2010
              • 1124

              #7
              german81, no najlepiej będzie podpiąć, ale w domu będę dopiero za 2 tyg;/

              arkady, jakby to był notlauf to po zgaszeniu i włączeniu silnika by chyba ustąpił?
              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

              -> MOJA SKODA <-

              Komentarz

              • Sinner
                Drive
                • 2009
                • 68

                #8
                Ja mogę trochę powróżyć.
                Odłącz przewód podciśnieniowy od gruszki przy turbinie, następnie podnieś sztangę w gruszce jakimiś kombinerkami i jak będzie w górze to zatkaj palcem tą wypustkę na ktorą nachodzi przewód i puść kombinerki. Jeżeli będziesz czuł na palcu ssanie znaczy, że gruszka ok. Jeżeli nie, to do wymiany. Ja miałem takie objawy jak twoje właśnie gdy gruszka była nieszczelna ( w 2.5TDi, ale to chyba bez znaczenia).
                Ale jezeli robili serwo to mogli coś porobić w podciśnieniami przy vacuum pompie. Proponuje tak samo odłączyć weżyk od gruszki i odpalić motor. Zatkaj palcem końcówkę wężyka, ktoś niech dodaje gazu, a ty sprawdz czy czujesz ssanie na palcu, jeżeli nie to posprawdzaj wszystkie węzyki, czy nie sa spekane i czy wszystkie są dobrze dociśnięte.
                A i sprawdź jeszcze czy map sensor masz dobrze dociśnięty.

                Nie jestem mechanikiem, ale tak bym zrobił u siebie.
                Powodzenia :wink:
                Skodżitsu AGR+ by Dynosoft

                Komentarz

                • Karql
                  L&K
                  • 2010
                  • 1124

                  #9
                  Sinner, dzięki za odpowiedź.
                  Serwo wymieniałem sam to nic nie ruszałem, nawet pompa została ta sama, żeby później nie trzeba było odpowietrzać układu
                  Patrzyłem po wężykach niby wszystkie są dopięte, a do gruszki ciężko mi się dostać, bo w krk nawet nie mam 10 nasadowej, żeby osłonę ściągnąć

                  Do domu pojadę dopiero za dwa tyg. a jak to coś banalnego to myślałem, że może uda mi się to tutaj zrobić

                  Zrobię chyba tak, że kupię najtańszy kabel: http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine...ebieski-7.html i zobaczę co tam w komputerze siedzi

                  [ Dodano: Wto 05 Kwi, 11 18:43 ]
                  Jeszcze takie jedno szybkie pytanie

                  Czy to normalne, ze w przewodzie paliwowym co idzie od filtra do silnika (u mnie jest jeden przezroczysty, a drugi czarny) to w tym pierwszym widać pęcherzyki powietrza?

                  Jeśli nie to pewnie tak jak kolega german81 pisał, że to filtr paliwa, a wtedy się zdenerwuje konkretnie, bo człowiek tankuje vpowera za 5,50 w nadziei, że jest to importowane paliwo czystsze i lepszej jakości, a tu taki wał...

                  [ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 23:15 ]
                  Przyszedł mi kabelek i chyba znalazła się winowajczyni:

                  16485 Przepływomierz - zakres/możliwoœci
                  brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                  Po kasowaniu tego błędu od razu wskakuje z powrotem. Jakby to była nieszczelność to ten błąd, by nie wyskakiwał od razu. Kolejną sprawą jest, że nie odczuwam różnicy w jeździe z podpiętą i odpiętą przepływką.
                  Już się zdzwoniłem z klubowiczem CzesciKRK i jakoś w tyg. podjadę do niego po nową i dam znać czy pomogło.

                  Pozdrawiam i dzięki za pomoc

                  [ Dodano: Czw 14 Kwi, 11 15:48 ]
                  Zmieniłem przepływomierz i wszystko wróciło do normy :twisted: Skodzinka znowu na trasie pokazuje pazurki
                  Z tego miejsca chciałbym podziękować klubowiczowi CzesciKRK za sprzedanie przepływki i pomoc

                  Pozdrawiam
                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                  -> MOJA SKODA <-

                  Komentarz

                  Pracuję...